Zaterdag 24 November

24 november 2018 - Bosbokrand, Zuid-Afrika

Op vrijdagochtend 23-11 zijn we uit Ohrigstad vertrokken en zijn we via de Panorama route  aar Hazyview gereden.
De panorama route is een prachtige route en de natuur is er wonderschoon. Highlights op de route zijn de 3 Rondavels, Blyde River canyon en Lisbon falls. Er wordt veel aan bosbouw gedaan, de natuur is heel groen en heeft daar veel weg van een Oostenrijks landschap. Een ander hoogtepunt op de route is Gods Window, echter door de zeer dichte mist hebben we daar niet van het uitzicht kunnen genieten.
Tegen 15:15u zijn we bij Sabie River Bush Lodge aangekomen, ingecheckt en de sleutel gekregen van onze traditionele hutten.
Om 16:15 moesten we weer klaarstaan voor de Sunset safari, welke onze eerste kennismaking met het Kruger national park werd.
Deze safari duurde tot ongeveer 20:15 en we hebben daar al mooi wild kunnen spotten zoals Olifanten, jachtluipaard, buffels en wild dogs.
Na een zeer korte nacht werden we om 05:25 weer bij de receptie verwacht, waar we door de gids van die dag, Morné en zijn 4x4 safari voertuig werden opgewacht.
Na een frisse rit in deze open wagen, kwamen we rond 05:45 aan bij de Paul Kruger gate.
We waren goed en wel 200 meter binnen het hek en er stak een gigantische groep buffels, (1 of the big 5), de weg over, de dag begon al goed !!

Na een game drive van 10 uur waarin we in totaal 93km in het park hebben afgelegd, is het ons mede dank zij het doorzettingsvermogen van Morné gelukt om The Big five in het wild gezien te hebben, neushoorn, jachtluipaard, buffel, olifant en leeuw.
Uiteraard nog heel veel meer moois gezien, echt een onvergetelijke dag.
Moe en meer dan voldaan weer terug bij onze lodges, hebben we een lekker wijntje op de goede afloop genomen en toen zijn we voor een kleine siësta onder zeil gegaan.
Vanavond wederom heerlijk gegeten hier en nu aan het genieten van een zwoele avond en een lekker glaasje koele Chardonnay.

Morgenvroeg dienen we wederom om 05:25u paraat te staan voor nog een ochtend safari, die ons tot ongeveer 13;00u hopelijk nog wat mooie foto momenten gaat brengen.
Daarna gaan we op maandag verder met onze Roadtrip naar Swaziland.
Lieve groetjes van ons vieren aan jullie allemaal.

Wordt vervolgd

1. Marjan:
    24 november 2018
    wauw! en jullie reis is nog maar nèt begonnen... 😊
  2. Vianne Donkers:
    25 november 2018
    Gaaf hoor!! Je maakt me jaloers! Wederom genieten vandaag! Hier alles goed! Dikke kus van onze Mies
  3. Ans en Peter:
    25 november 2018
    Prachtige foto s!Wat is het mooi daar!Jullie hebben al veel gedaan,wat een belevenis! Groetjes xx
  4. Sacha Tempel:
    25 november 2018
    Echt fantastisch Jos!! Leuk om zo mer te "reizen" op afstand!!
    Sas
  5. Tante Annie en Ome Coen:
    25 november 2018
    Fijn dat jullie het goed naar je zin hebben👍🍀en ook veel te zien daar!!😄en samen genieten van de mooie natuur🌞😄🙊🐻🦍🦓gr van ons🥂🍾😄