Van St-Lucia naar Underberg

3 december 2018 - Pietermaritzburg, Zuid-Afrika

Zaterdagochtend 01-12 hebben we St. Lucia achter ons gelaten en zijn we via de N2 naar Durban gereden. Vandaar verder via Pietermaritzburg naar onze eindbestemming, de Country Comfort B&B in Underberg.
In Zuid-Afrika loopt er van alles op en langs de weg, mensen, maar ook geiten en koeien, dus als automobilist moet je dan ook erg op je hoede zijn.
Op de weg van Pietermaritzburg naar Underberg kwam 300 meter voor ons een koe de helling aflopen en stak zomaar de best drukke weg over.
Een tegemoet komende wagen ging vol in de remmen en ontweek de koe ternauwernood, maar klapte vervolgens tegen de schuine helling langs de weg, tolde om zijn as en kwam met een klap op de vluchtstrook terecht. Dit alles 100 meter voor ons ...
In de auto zaten 3 volwassen mensen als ook drie hevig geschrokken kleine kinderen.
We zijn gestopt om te kijken of we iets konden betekenen.
Hoe onvoorstelbaar het ook leek, maar het liet zich aanzien alsof er geen ernstige gewonden waren.
Ook wij waren danig geschrokken, maar hebben onze weg rustig vervolgt en zijn heelhuids bij Sandy en Louis en hun Country Comfort aangekomen.

Wat een welkom hier, echt ongelofelijk.
Een kleine kanttekening, naar we nu gehoord hebben, waren we de eerste gasten in de anderhalf jaar dat ze nu hun B&B hebben, die voordat de koffers uit de gehaald waren, drie flessen wijn burgemeester gemaakt hadden.
De koffers uit de auto gehaald, toen een rondleiding gehad in hun prachtige huis waar wij samen met hen twee nachten mochten doorbrengen.

Na een heerlijke na het in een super lekker bed, genoten van een ontbijt wat ieders verwachting overtrof, van verse croissants, vers gesneden fruit tot aan pancakes met vers geklopte slagroom.
De twee J’s waren klaar voor hun trip om met een gids in een 4 x 4 de Sani Pass op te gaan, de dames gingen samen met Sandy de lokale middenstand bekijken.

Een onvergetelijke en bumpie ride naar de hoogste pub in Afrika. Veel mooie natuur gezien onderweg en heel veel mooie foto’s gemaakt op de heen en terugweg.
Bij terugkomst bleken de dames ook een geslaagde dag te hebben gehad en zijn de nodige souvenirs gekocht.

Vanavond een hele gezellige avond met hen samen bij hen thuis gehad.
Diverse kazen, paté, kip, wijnen, Amarula enz. enz.
Echt deze mensen verdienen een 10+, wat een overweldigende gemeende vriendelijkheid en gastvrijheid.
Morgenvroeg afscheid nemen en dan door naar Cathkin park, een rit langs de Drakensbergen met weer vele mooie vergezichten.

Veel liefs van ons vieren en tot het volgende blog.

1. Marjo:
    3 december 2018
    Wauw wat een spannende avonturen ! Versigtig Sy 😆
  2. Marjan:
    3 december 2018
    alweer een prachtige etappe in jullie geweldige reis!
  3. Richard en Jolanda:
    4 december 2018
    Super!
    Echt in het binnenland van Afrika,
    Hier de hele week het huis op de kop gehad, nu is de schilder weg en zijn we klaar voor de feestdagen. Liefs van ons😘