Van Underberg naar Cathkin Park

7 december 2018 - Clarens, Zuid-Afrika

Tijdje geen internetverbinding gehad, zo gaat dat in Zuid-Afrika en Lesotho, maar hierbij het volgende reisverslag

Maandagochtend hebben we na wederom van een mega super de luxe ontbijt te hebben genoten, afscheid genomen van Louis en Sandy en Country Comfort Underberg.

Louis had ons geadviseerd om niet de “spannende gravel route” maar de Midwest Meander route te nemen. Dat is een route van ongeveer 50 a 60 kilometer die vanaf de plaats Howick binnendoor maar wel parallel langs de N3 snelweg loopt.
De route voert je via een mooie weg langs allerlei kunst, schoenen en diverse andere soorten shops, die verspreidt langs de weg liggen.
Daarna was het nog ongeveer 100km rijden naar onze eindbestemming voor de komende twee dagen, Emafweni lodge.
De laatste 10km rijdt je door prachtig bergachtig gebied met uitzichten die in menig reisbrochure niet zouden misstaan.

Aangekomen bij onze Lodge ging Jos S de sleutel halen, terwijl wij de koffers en tassen uit de auto haalden.
Jos werd al gewaarschuwd door de eigenaresse, het is hier Zuid-Afrika, dus het kan zijn dat de stroom uitvalt, dat is gisteren ook twee keer gebeurd.
Afijn, wij de self catering lodge geïnspecteerd, het rook er nogal muf en van enige luxe was zeker geen sprake, het leek erop dat dit nog steeds het eerste interieur was van toen de lodge heel vroeger ooit in gebruik was genomen. Er was werkelijk helemaal niets en de gezichten van de dames spraken boekdelen.
Een minuut na binnenkomst bleek, (hoe toevallig), de stroom al te zijn uitgevallen, dat bleek ook geen positieve bijdrage aan de mineur stemming die er ontstaan was.
Lang verhaal kort, dit was de misser van de vakantie, dit deed zich in de boeken mooier voor dan het in werkelijkheid was.
We besloten de sleutel terug te geven aan de “Grand witch” en ons heil ergens anders te gaan zoeken.
Dat heil vonden we 600 meter terug in het Champagne Castle hotel.
Hier waren nog kamers vrij en konden we twee dagen blijven en genieten van 4sterren vol pension met een mega uitzicht in een prachtige natuur.

Zometeen, na het ontbijt, gaan de koffers weer in de Rav4 en hebben we een route die ons via het Golden Gates Highland national park, naar onze volgende bestemming, Maliba River Lodge in Lesotho brengt.
Over dat stukje van de reis en onze ervaringen met het land en de bewoners van Lesotho schrijven we in ons volgende blog.

Veel liefs van ons vieren.

1. Hans van den Eijnden.:
    7 december 2018
    Fijn weer iets van jullie te horen, begon me al ongerust te maken. Groetjes
  2. Hans van den Eijnden.:
    7 december 2018
    Nog een paar dagen geniet er extra van. Knuf Hans.
  3. Marjan:
    7 december 2018
    blijft leuk om jullie verslagen te lezen!