Van Lesotho naar Clarens Zuid-Afrika

8 december 2018 - Clarens, Zuid-Afrika

Na twee dagen Lesotho de koffers weer gepakt en de Rav4 ingeladen en de navigatie ingesteld op Clarens Zuid-Afrika.
Op de weg terug naar de grens nog een aantal mooie foto’s gemaakt van prachtige valleien, karakteristieke mensen en taferelen.
Terug Zuid-Afrika in, gaat een stuk sneller dan op de heenweg Lesotho in.
Met een paar verse stempels in onze paspoorten konden we onze weg naar Clarens vervolgen.

Clarens is een klein en vredig stadje aan de voet van de Maluti mountains.
Je kunt hier met een gerust hart ’s avonds over de straat lopen, niemand zal je lastig vallen. Dat geldt trouwens voor alle plaatsen waar we geweest zijn, we hebben ons niet 1 moment onveilig of niet op ons gemak gevoeld.
Clarens staat verder bekend als een plaatsje waar veel creativiteit is, er zijn veel art galleries en er zijn veel snuisterijen winkeltjes.
Er zijn volop restaurants als ook een hele leuke en gezellige Wine en cheese bar, (Rustic Vine genaamd), die we gevonden hebben.
De lekkerste en mooiste kaas en hapjes planken met super verse producten maken ze er voor je klaar en een heerlijke chardonnay of Merlot wordt er bij geschonken.
Verslavend lekker en super knus en gezellig daar, mede door de vriendelijke bediening van “Grace”, Greetje haar naamgenoot.

Vandaag zaterdag, hebben we samen met de dames alles wat in Clarens ook maar enigszins op een winkel leek verkend en zijn er nog wat souvenirs gekocht.
Vanavond zullen we nog wel even dag gaan zeggen bij Rustic Vine en nog even een wijntje proeven.
Nu zijn we even terug in ons prachtige B&B, Mt Horeb Manor, gewoon even chillen, lekker vakantie, gewoon even niksen.

Morgen gaan we via een rit van bijna 400km naar onze laatste bestemming Bloemfontein. Daarover in ons volgende blog meer.
Voor nu veel liefs van ons viertjes.

1. Marjo:
    Greetje shoppen ??? 😉😆
  2. Ans en Peter:
    8 december 2018
    Zoals we lezen hebben jullie een geweldige vakantie!
    Nog even genieten!
    Liefs voor jullie!
  3. Tineke en Adrie van Kraaij:
    8 december 2018
    Hoi buurtjes volgens ons hebben jullie een geweldige reis geniet er nog maar even van wij blijven jullie volgen!
    Adrie en Tineke
  4. Marjan:
    10 december 2018
    veel plezier met t laatste stukje van jullie avontuur !
  5. Hans van den Eijnden.:
    12 december 2018
    Weer welkom in het koude BRANDEVOORT. Fijn dat jullie er weer zijn, 💋💋 Hans en José