Terug naar Zuid-Afrika

29 november 2018 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Via een relatief korte rit, zijn we op dinsdag 27-11 van Phophonyane falls & lodge naar Mogi Boutique hotel in Ezulwini gereden.
Van een tent in de jungle naar dit Boutique hotel lijkt een hele stap, maar op dit hotel is de wauw factor echt van toepassing.
In alle opzichten echt helemaal super, vanaf het moment dat we onze echt vuile RAV4 daar parkeerden, tot dat we werden uitgezwaaid, werd alles gedaan om het ons naar de zin te maken.
Het diner alsook het ontbijt, de bedden en de prachtige tuin, het was allemaal top. Echt een aanrader voor wie nog ooit mocht gaan.

Op woensdagochtend 28-11, hebben we het mooie en ongerepte Swaziland achter ons gelaten en zijn we via de wegen MR3 en MR8, naar de grensovergang Golela gereden.
Dezelfde omslachtige douane formaliteiten als op de heenweg, maar dan een jaar of 50 moderner.
Via Pongola game reserve hebben we de N2 naar St. Lucia genomen. Vanaf de grens is dat nog ongeveer 2 uur rijden.
Hier gaan we drie nachten blijven en hebben we ook drie verschillende hotels.
Reden, dan hebben we drie keer schone lakens zei Monique.
Het eerste hotel, Forest Lodge, was een net hotel, niet alle 4 de sterren waard vonden wij, maar op zich heeft het ons aan niks ontbroken.
Vandaag zijn we verkast naar Amazulu lodge en vooralsnog ziet het er hier weer super uit.

Deze ochtend hebben we in het iSimangaliso Wetland Park, (Unesco world Heritage site), de Hippo en Crocodile tour gedaan, een boottocht van twee uur die je meeneemt in het leven van groepen nijlpaarden en Nijl krokodillen.
Een perfecte gelegenheid om hier mooie foto’s van beide beesten te maken, maar zeker ook van al het andere leven dat daar te spotten is, zoals bijvoorbeeld de visarend, (zie door ons gemaakte foto).
Vanmiddag zijn de dames lekker gaan shoppen en hebben de twee J’s zich op de foto’s en het blog gestort.
Nu de dames weer terug zijn gaan we voor nu dag, dag zeggen en schenken we een lekker wijntje in.

Heel veel liefs van ons vieren en tot het volgende verslag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ans en Peter:
    29 november 2018
    Wat een geweldige reis.Jullie doen veel indrukken op.Geniet met volle teugen!xx
  2. Marjan:
    30 november 2018
    Ha globetrotters, wat een leuke reisverslagen ik lees ze met veel plezier. En de foto’s.... wauw👍 Nog veel genieten daar en 🍷proost.